miercuri, 3 septembrie 2008

*Cu paru' prin poienita.



In poienita lumea e la cafelute, fursece si impletit vorbe.
Cafeluta e mai cu naut, ca-i mai ieftioara, fursecele-biscuiti.
Numa vorbele-s d'adevaratelea.

Tanti Nico e in scaunu' impletit din mijloc. E draguta de mori. Da' cand ridica cescuta tine destu' al mic in erectie de zici ca vrea sa-ti scoata ochii.

Nu-i bine sa stai mai aproape de o lungime de brat+antebrat.
+10%, pentru orice eventualitate.

E o atmosfera cam sfera. Rotunda si rece.
Tocmai a zis nea' Cristi ca a fost pe la scoala.
Au in custodie p'ala micu'.
Laurentiu.
Popescu Laurentiu.
Popescu Dumitru-Laurentiu, in docomente, completare ulterioara de la nasu'.
Pare-se c-a facut-o de oaie.
S-a’nhaitat cu ala a lu Paul Radulescu Marian, Cornel.
Un drac si jumatate, care-a spart toate geamurile scolii.
Au fost prinsi in WC in timpul orei de chimie.
Chiuleau.
Si fumau.
Tigari.
Altminteri, baiatu' invata binisor.
A luat si-un 8 odata.
Dar toata lumea e de parere ca se poate si mai bine.

- Daca a luat un 8, inseamna ca tampit nu-i ! - zice nea Tiberiu, mestecand molcom cu lingurita zama neagra din cescuta. Ar putea lua mai multi, daca s-ar stradui. Nu munceste. Aia-i. E puturos.
- E, asta-i ! Are note bunicele, mah. Ca doar n-oti vrea sa iasa savant.
zice nea Viqthor, intinzand mana dupa un biscuite.
Tanti Nicole arunca doua sageti prin fanta de desupra cestii, ca o fereastra de cazemata.
- Adica de ce sa nu ia zece ?
- Pai …am zis io sa nu ia ? Sa ia. Am zis doar ca-i un copil normal, poate chiar mai bun ca altii. Sa ia si zece, daca poate. Zece e cea mai mare performanta totusi.
- Asa, si ?
- Ar fi foarte bine sa ia. Macar de-ar lua unu de samanta !
- Si de ce n-ar avea mai multi de zece, poti sa-mi spui ?
- Pai….io stiu ! O fi greu sa iei zece. Io cand eream ca el…
- Tu nu esti el. Ar trebui sa ia zece. NUMAI zece. Pe linie. La TOATE materiile….

Liniste. Adanca. Se aude bazaitul unei lingurite intr-o ceasca goala.

- Numai zece ? La toate… ? Pai din cate-mi aduc aminte…
- Da ! Stiu. « Tu cand erai… » Nu stiu ce- ai fost tu cand ai fost, da' el trebuie sa fie un copil model.
Isi aprinde o tigara, care arde ascultatoare pe diametru. Trebuie tinut din scurt. Sunt tot felu’ de derbedei la scoala. Sa’nhaiteaza cu ei si s-alege prafu' de toata educatia.
- Or fi derbedei, da-s totusi la scoala, nu ?
- Adica tu nu stii cum se intra la scoala noastra ? Toate javrele’s acolo.
- Ba stiu. Da’ alta scoala nu-i. Dirigintele ala ar trebui sa faca mai mult.
- Nu-i da voie fonctia. Consiliu’ profesoral ia de fapt deciziile importante. Si cei mai mari derbedei sunt copiii alora.
- Asa-i –
zice Nea Tiberiu.

Apare subiectu’.
Julit. Cu pamant in fundu’ nadragilor fosti portocalii acum cam gri. Pe fata doua dare de lacrimi uscate’n stratul de praf, dovedesc ca julitura aia a fost nasoala.
Un muc sta spanzurat de nara dreapta.
- Unde-ai umblat magarule ?
- Aaaa…..am fost pe stradaa..
- Cu cine ?
- Cu prietenii..
- Care dracu’ prieteni ca nu sa joaca nimeni cu tine ?

Mucu’ se chinuie sa iasa. Un balonas incepe timid sa se umfle. O vede pe tanti Nico. Se retrage.

- Mi-am facut unu…- zice

Alta tacere. Una seaca care umple spatiul ca-n filmele horror pentru prosti dezaxati.
Tanti Nico trage hotarata din tigara si apoi apuca cescuta de toarta cu toata mana..
Ultimile picaturi ametite se ghemuiesc inutil in fundul cestii.
Nea Viqthor da sa ‘moaie cuburile de gheata ce se formeaza discret in cescute.

- Eh ! Si-a gasit baiatu’ pe cineva cu care …
- Cu care sa CE ?
- Cu care saaaa a…sa.....

Se intoarce si el spre piticot :- Ce dracu'ati facut ma ?
- Schimb de timbre.
- Ce-ati facut ?
- Am luat de
la el doua serii de “Ajman” cu tablouri si una “San Marino” cu sportivi.
- De la cine ?
Intreaba tanti Nico.- De la Cornel.

Linistea revine a treia oara. Mai ceva ca Rambo. Universu’ sa face mic, fuge'n bucatarie si inchide usa.
Mucu’ reuseste in sfarsit sa faca un balonas care se sparge in tacere. Normal. Sunetul a sters-o si el tiptil. Acum trage de usa de la bucatarie pe care ala dinlauntru a blocat-o cu polonicu’.

- De la cineeeeeeee ?
- Eh ! de la un coleg de la scoala…-
sa baga nea Viqthor, complet neinspirat, cu o sinucigasa nepasare...- Are dreptate Nico. Cu pramatia aia nu ai voie sa te joci. – zice nea Tiberius.- Da’ nu ma joc ! Numa i-am luat seriile alea ca avea nevoie de din alea bulite, sa le dea’napoi lu’ Felix....mai piuie inculpatu'- Fir’eai al dracu’ cu ma’ta si cu tac’tu, de javra imputita. Arati ca un golan sadea. Degeaba am bagat bani in profesoru’ de pian. De ce nu te joci cu Catalin, mah ?

Piticotu’ incepe sa se smiorcaie :
- Caataaalin a plecat acaaaasa ca a calcaaat cu pantofii de laaac intr-un gainaaaatz…
- Eu cred ca Viqtor are dreptate,
zice nea Blandu’, privindu-si ceasu’ de buzunar cu lantzic. La urma urmei i-a dat aluia o jucarie pe care o voia, a luat ce-i placea lui…. Care e problema ?
- Parca si eu as zice,
se baga’n vorba nea Zodiac. Daca au schimbat niste …prostii d’astea, nu’nseamna ca ......
- Eu nu cred ca e bine
sustine nea Tiberiu. Intra’n gasca si se’nvata rau.

Un necunoscut nebagat in seama de nimeni pana acum, intervine :
- Cascati bine ochii, fraierilor. Nu fiti prosti cu ochelari de cal. V-a inselat cu inocenta lui spoita special sa va induioseze inimile naive. Asta-i dracu’ gol. Dupa chiulu' de la scoala, urmeaza furturile, apoi violurile, puscariaaaa…
Mai bine-l omorati acum, cat e mic !

- Hai ma, ce naiba ! e un copil totusi, mai zice si tanti Luminita.- Bine ca sunteti voi destepti - izbucneste Nico zdrobind nervos juma' de tzigara nefumata. Educati-va plozii cum vreti voi. Da nu va bagati unde nu va pricepeti.

De peste gard, un cetatean oarecare, ce sa’ntoarce de la cumparaturi cu o sacosa goala, se scarpina in fund si striga intelept :- Ehehe…-Eu v’am zis. Credeati ca unii copchii is intr-un fel si altii intr’alt fel. De fapt e invers. Ehehe…

Asta mic continue sa se smiorcaie ca prostu’.- Mars in casa, drace’mpielitzat. De invatat nu inveti, de fumat fumezi, umbli cu bagabontii, …… GATA ! Nu mai ai voie nici in curte…… Ramai incuiat in camera si citeste partiturile de la lectia de pian….Il duce pa piticot in casa, si-l arunca’n camera prin usa inchisa.

Se intoarce si se tranteste nervoasa pe scaunu’ impletit. Ia o tzigara. O aprinde. Tuseste gros.- Mi'am umplut plamanii cu gudron. Ar trebui sa ma curat de tigarile astea. Stie cineva o reteta ?Nea Viqthor ranjeste cu un licar dracesc in coltul ochiului :- Incearca cu 6 pachete pe zi. 2 dimineata, 2 la pranz si 2 seara. Ar trebui sa dea rezultate.

Incet-incet seara se'nsereaza. Ca si-asa n'are alta treaba.

18 comentarii:

  1. Mai, viq,
    (observi ca nu ti-am mai zis "bre" )
    tu nu ma mai uimesti de muuuult,
    dar te-am rugat sa nu mai fii asa hazos ca abia mi-am schimbat tastatura , mousul si monitorul, mai.
    Esti culmea !
    Mai dau o fuga sa recitesc ,
    si sa-i trag vreo doua cataroaie virtuale peste deshte lu' tanti fumatoarea inraita.
    I-as pune si ceva in cafea dar ai specificat ca a terminat-o.
    De baut.

    RăspundețiȘtergere
  2. Auzi, viq,
    da' asta "cu paru" nu cumva tot de la mine provine?
    ca io i-am zis azi lu' tanti sa nu incerce sa ne numere ca poate ii iese un numar impur, pardon, impar !

    RăspundețiȘtergere
  3. "Mai" Luminita, n-am sesizat.

    Daca vrei, ti-o atribui, nu-i problem.

    Gasesc io ce am nevoie cnd am nevoie....

    RăspundețiȘtergere
  4. Hai, mai ,
    ca am glumit,
    ce boalilii !

    :lol:

    RăspundețiȘtergere
  5. Pe langa faptul ca imi siroiesc lacrimile de ras pe obraz si mucii dau navala ca-s racita, tin sa multumesc acestui blog pentru halul in care m-a ilustrat.

    Totusi, pd-l nu e un puradel de pripas, ci un handralau plin de fente si proaste obiceiuri, care se mai si drogheaza in firidele parlamentului cu diliul national pe post de marihuana.

    Asa ca uite, @viq, pe cine cresti tu la pieptu-ti de arama. :mrgeen:

    ps: fumez cu mult mai putin sa stii... asa ca nu scapi de mine prea curand... :)

    RăspundețiȘtergere
  6. Aoleu!
    auzi , viq,
    asta micu' se si drogheaza ,
    nu doar face schimb de timbre cu plodu' lu' Lazarescu .
    Tre' sa schimbi scenariul ,bre,
    sau sa faci un serial cu minim doua episoade ,
    ca sa lamuresti politistul comunitar despre cum sta treaba la el in sector,
    parerea mea !

    RăspundețiȘtergere
  7. Nicole

    Atunci cand cineva pe care-l pui in centrul criticii, vine si te pupa, inseamna ca e un om de calitate.

    Am spus undeva in dialogul nostru, ca te inteleg.
    Sper ca nu m'am inselat prea mult.

    Pentru exemplificare, asculta melodia blogului, Hole in the world.
    Versurile sunt :

    There's a hole in the world tonight.
    There's a Cloud of fear and sorrow.
    There's a hole in the world tonight.
    Don't let there be a hole in the world tomorrow.

    They say that anger is just love disappointed.
    They say that love is just a state of mind,
    but all this fighting over who will be anointed.
    Oh how can people be so blind

    Oh they tell me there's a place over yonder,
    cool water running through the burning sand,
    until we we learn to love one
    another we never reach the promise land.

    Versul bold inseamna approx. :"se spune ca furia este iubire inselata/dezamagita"

    Trebuie sa ai mare grija CUM iubesti !!!

    RăspundețiȘtergere
  8. Eu nu iubesc PD-l-ul, @viq, ci lucrurile in care cei mai multi oameni din tara asta cred si inca mai spera sa se intample.

    Dar imi iubesc cu adevarat copilul, si pentru asta nu mi-e teama ca "deranjez" pe cineva de la vreun partid. Ba, dimpotriva, o sa-i deranjez de cate ori consider ca e cazul. Ba, chiar mai rau.

    RăspundețiȘtergere
  9. Nico,
    daca iti iubesti copilul -un sentiment absolut firesc si de neexprimat in cuvinte-
    nu inseamna ca trebuie sa-i izbesti pe cei care nu iti blocheaza nicicum iubirea catre el.
    Nu cauta in partenerii de dialog virtual dusmanii care iti pot zdruncina iubirea ,
    nu suntem decat niste fire de nisip intamplator aproape.
    Si toti ne iubim copiii,
    ca si tine .

    RăspundețiȘtergere
  10. Nicole
    "A iubi" un partid, o formatiune politica, are un iz usor cretin.
    Nu asta am vrut sa spun.

    E vorba de un atasament afectiv fata de ...ceva. Orice.
    Daca sentimentul n'are franele la el, risti sa intri'n pom.

    Pentru ca idealul nu are alt corespondent in realitatea palpabila decat imperfectiunea.

    E o parere.

    RăspundețiȘtergere
  11. @viq, @luminita,

    mersi, dar nu cred ca eu sunt cea care ar trebui sa va ia in seama sfaturile. ar fi onest din partea voastra si chiar util sa va intoarceti asupra a ceea ce ganditi, spuneti si propuneti si sa meditati mai bine.

    la o adica, sfaturi si pareri pe care pot conta are cine sa mi le ofere. pe voi am constat deja ca nu se poate conta in chestiunile serioase. La o miuta de vorbe, da, sunteti asi.

    multumesc pentru generozitate.

    RăspundețiȘtergere
  12. un bun amic al meu/arhitect/ care nu posteaza niciodata pe blogul dlui patrasconiu,dar citeste aproape zilnic,iata, ce mi-a trimis pe email:

    "Inca o data o consider pe nicole responsabila de toata atmosfera "incinsa" de pe blog!
    Si daca gresesc sa ma ierte Dumnezeu!

    NU opiniile ei ma deranjeaza ci insolenta cu care are grija sa puna pe toata lumea la punct si la pamint!

    Respect opiniile fiecaruia,respect pe cel care reuseste sa ma convinga ca am gresit,

    dar cuvintele grele,aroganta si "a toate stiutorul" nu-mi plac!"




    iar eu as adauga ca nicole si-a creat de curind acest rol de iacobina blogului.....

    as mai adauga, dar sper ca nu arunca pina la civiq
    :)

    cu bocancii,


    ca nici ea nu crede 100% ce scrie..

    este doar un rol, care crede ca o prinde misto!


    iarta-ma, nicole, ca gindesc asa...

    poate intr-o buna zi, ma vei convinge ca am gresit....

    RăspundețiȘtergere
  13. Skorpion

    Comportamnetul e o chestie extrem de complicata. Cu o increngatura de radacini de te doare si ultimu' neuron cand cauti a pricepe...

    Sunt cateva tipare generale ce ajuta la relationare.
    Eu ma straduiesc sa separ la nivelul moralitatii. Sunt surprinzator de multi virtuali cu intentii bune si respect pentru normele etice, dar care nu-s in stare sa poarte un dialog elementar. Isi baga coada aici temperamentul, emotiile, ego-ul, educatia, obisnuintele...

    Ca sa poti ajunge la cei din ei, tre' sa inghiti deseori multe "broaste"...

    RăspundețiȘtergere
  14. ora 7.13

    isi mai baga coada si curajul fals primit de la faptul ca semneaza anonim. (nu este cazul nicolei)

    anyhow, intre nicole si andrzej este distanta mare,
    andrzej a fost nevoit sa renunte atit la blogul lui c.p.,

    cit si aici...



    asta apropo de cita dreptate exista pe lumea asta!

    :)

    RăspundețiȘtergere
  15. pe unde sunteti baieti?

    v-ati ascuns?,da'macar lasati ceva pietricele,margelute...

    RăspundețiȘtergere

MOOVIQ. Videotecă documentare în lb. română



In Lucru