duminică, 13 martie 2011

12 march 2011, 11:17 AM GMT, Miyagi prefecture, Japan



La scuturarea mai serioasa un pic a pamantului de plosnitele ce l-am napadit, Japonia va avea de suferit cum nu a mai suferit probabil de la a doua cearta mondiala.
Niponii nu sunt niste iresponsabili. Nicidecum.
In ciuda violentei cutremurului nici o singura cladire majora nu s-a prabusit in Japonia.
Din pacate insa ravagiile campiei de apa, parca copie fidela a unor scene din filmul "2012", se pare ca au fost mult subestimate.

Erau pregatiti pentru efectele clasice ale unui cutremur, de a limita/elimina prabusirea cladirilor si antrenarea populatiei pentru acest tip de pericol. Dar nu pentru potop.

Dintr-o localitate cu 17.000 de locuitori 10.000 sunt lipsa la apel.
Cu localitate cu tot.

Daca nenorocirea s-ar opri aici, ar fi deja una dintre cele mai mari catastrofe din istoria Japoniei.
Daca centralele nucleare nu vor fi tinute sub control poate fi mai rau.
Dumenzeu sa ajute poporul ala.

Dar Dumnezeu e sus si ocupat.
Apa la doi pasi. Furioasa.

Cum se va reface economia japoneza dupa aceasta teribila experienta, cum se va mobiliza poporul respectiv, ce influenta va avea evenimentul in economia globala.... sunt intrebari la care multi personi mai priceputi sau mai putin vor gasi degraba raspunsuri.

Cum ar fi supravietuit Romania dupa o catastrofa de aceasta amploare mi-e teama sa incerc a-mi imagina.

Viq

5 comentarii:

  1. Sunt uimit de marea putere de reţinere, a japonezului. Parcă nici nu ar funcţiona un elementar spirit de conservare! Educaţia bat-o vina! Educaţia este în toate. Te îndoi de supravieţuirea românului?
    Educaţia mon vieux!
    Sau lipsa de educţie...
    De la Arizonian

    RăspundețiȘtergere
  2. Arizona,

    E in traditie deja.
    Ceea ce le da sansa sa se refaca chiar si dupa catastrofa asta.
    Chiar daca nu s-a terminat.

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Ziua!
    Eu sunt Vlad, unul dintre membri Radio Whisper - un radio antimanele dedicat bloggerilor şi nu numai.
    Am găsit întâmplător blogul tău, am citit câteva articole şi nu am vrut să ies înainte să te felicit – mi-a plăcut mult ce am găsit aici. Am fost atras de subiectele interesante si de originalitatea articolelor. Felicitari ! Noi promovăm la radio diferite articole ale bloggerilor, iar azi am promovat un articol de-al tău; am specificat sursa articolului şi am deschis şi un subiect pe baza acestuia. Dacă doresti, poţi să ne recomanzi orice articol, iar noi îl vom promova.
    Ne-ar face plăcere să ştim că ai dori să ne susţii în acest proiect de radio şi să accepţi o eventuală colaborare.
    M-am gândit aşadar să vin cu o propunere:
    Pe Radio Whisper se difuzează toate genurile de muzică, exceptând manele şi piese necenzurate. Avem şi câteva emisiuni, ştiri etc. Ne-am propus să realizăm un proiect mare, iar pentru asta avem nevoie de susţinerea şi ajutorul tău şi al celorlalţi colegi bloggeri. Dorim să creăm o echipă cât mai complexă de oameni cu un talent aparte şi m-am gândit că poate ai vrea sa ni te alături şi să colaborăm (binenţeles, pe unul dintre domeniile care îţi place). Dorim de asemenea să îţi acordăm un scurt interviu. Pentru noi sunt importante ideile şi modul de a gândi al bloggerilor şi al ascultatorilor noştri.
    Îti multumesc pentru timpul acordat, iar acum îti propun sa adaugi linkul sau bannerul nostru pe blogul tău şi să ne dai add la id-ul asculta_whisper sau un e-mail, tot la asculta_whisper@yahoo.com, pentru a discuta mai multe.

    www.radiowhisper.com
    Multumesc,
    Cu stimă Vlad!

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna
    Numele meu este Iacob Constantin si va scriu pentru ca as dori sa facem un schimb de linkuri - 3 way link exchange - in sensul ca eu voi pune linkul dumneavoastra pe http://iasi-anunturi.blogspot.com/ iar dumneavoastra imi adaugati un link catre http://iasi365.com cu titlul Iasi (fara diacritice).
    Astept raspuns de la dumneavoastra indiferent daca acesta este negativ sau pozitiv. Daca doriti sa facem schimbul doresc sa-mi spuneti titlul linkului dumneavoastra.
    Va doresc o zi buna si tot ce va doriti.

    RăspundețiȘtergere
  5. Buna ziua,

    As dorii sa stiu daca sunteti interesat de un schimb de link/post.

    Indiferent de raspuns astept email la office@online-anunturi.com .

    ( In cazul in care sunteti de acord va rog sa treceti link-ul: http://www.online-anunturi.com cu numele Anunturi

    O zi buna.

    RăspundețiȘtergere

MOOVIQ. Videotecă documentare în lb. română



In Lucru